МАКТАБГАЧА ЁШДАГИ ЭШИТИШИДА НУҚСОНИ БЎЛГАН БОЛАЛАР ТАЪЛИМИДА ОИЛА БИЛАН ҲАМКОРЛИК ТАДБИРЛАРИНИНГ ТАШКИЛ ЭТИЛИШИ

Хамидова Муборак Убайдуллаевна Низомий номидаги ТДПУ «Сурдопедагогика ва инклюзив таълим» кафедраси доценти

Авторы

  • Хамидова Муборак Убайдуллаевна

Ключевые слова:

Эшитишида нуқсони бўлган бола, мактабгача таълим ташкилоти, самарали тизим, коррекцион ёндашув, коррекцион-педагогик жараёнга жалб этиш технологиялари, когнитив, креатив босқич.

Аннотация

Республикамизда мактабгача таълим тизимида таълим сифатини янги босқичга олиб чиқиш, мутахассисларнинг касбий  тайёргарлиги ва маҳоратини ошириб боришнинг такомиллаштирилган тизимини жорий этиш, мактабгача таълим-тарбия жараёнларини илмий асосланган ёндашувлар асосида такомиллаштириш масаласи устувор вазифа сифатида қаралмоқда. Мақолада эшитишида муаммоси бўлган болаларни оила билан ҳамкорликда самарали тарбиялаш тизимига бўлган замонавий ёндашувлар ёритилган.  

Библиографические ссылки

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 28январдаги 4947- сон «2022-2026 йилларга мўлжалланган Янги Ўзбекистоннинг Тараққиёт стратегияси тўғрисида»ги Фармони. Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 8 майдаги ПҚ-4312- сон «Ўзбекистон Республикаси мактабгача таълим тизимини 2030 йилгача

ривожлантириш концепциясини тасдиқлаш тўғрисида»ги Қарори. Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2018 йил 30 сентябрдаги ПҚ3955-сон «Мактабгача таълим тизимини бошқаришни такомиллаштириш чоратадбирлари тўғрисида»ги Қарори. Боскис Р.М. Глухие и слабослышащие дети. – М.: Владос, 2001 – 316 с.

Винарская Е.Н. Раннее речевое развитие ребенка и проблемы дефектологии. – М.: Просвещение, 1987. – 160 с.

Выготский Л.С. Проблемы дефектологии. - М.: Просвещение, 2005. –527 с. Головчиц Л.А. Расширение словарного запаса слабослышащих дошкольников. – М.: НИИД АПН, 1989. – 56 с. Корсунская Б.Д. Воспитание глухого дошкольника в семье. – М.: Просвещение, 1970. – 192 с.

Леонгард Э.И., Самсонова Е.Г. Развитие речи детей с нарушенным слухом в семье. – М.: Просвещение, 1991. – 319 с.

ISSN 2181-1717 (E) Образование и инновационные исследования (2023 год №1) http://interscience.uz 147

Мастюкова Е.М.., Московкина А.Г. Они ждут нашей помощи. М.: 1991. - 153с. Мунавваров А.К. Оила педагогикаси.– Тошкент: Ўқитувчи, 1999.–112 б. Назарова Д. Фарзандингиз эшитмаса…// Bola va zamon. – Тошкент, 2008. –

№ 2. – Б.35-40. Отавалиева Ў. Бола тарбиясида боғча ва оила ҳамкорлиги. – Тошкент: Ўқитувчи, 1994. – 52 б.

Рау Е.Ф. О воспитании глухонемого ребенка дошкольного возраста в семье. – М.: Изд. АПН РСФСР, 1954. – 27 с.

Файзиева У.Ю. Заиф эшитувчиларни саводга тайёрлаш ва савод ўргатиш.: Пед. фан. номз. дис. ... автореф. – Тошкент: ТДПИ. 1994. – 18 б. Файзиева У. Мактабгача ёшдаги эшитишида муаммоси бўлган болалар

таълими. – Тошкент: Илм зиё, 2006. – 74 б. Шеврыгин Б.В. Комплексная реабилитация детей с нарушением слуха. Методические рекомендации. —М.: - Санкт -Петербург. 2001. - 341с. Шипицына Л.М.Ребенок с нарушенным слухом в семье и в обществе. - Санкт-Петербург : Речь, 2009. - 201, Шматко Н.Д., Пелымская Т.В. Если малыш не слышит.– М.: Просвещение, 2003. – 255 с. Шомахмудова Р. Фарзандингизга ўзингиз ёрдам бера оласиз // Bola va zamon.– Тошкент, 2006. – № 1. – Б. 45. Қодирова Ф.У. Бошланғич синф кар ва заиф эшитувчи ўқувчилар нутқини шакллантириш.: Пед. фан. номз. дис. автореф…– Тошкент:ТДПУ. 2006. – 20 б.

Загрузки

Опубликован

2023-04-12