ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION
Urisheva Pokiza, teacher of the Department of General Psychology of JSPU
Keywords:
artificial intelligence, sociability, moral characterization, catalyst, transformation of education, labor market, traditional form, personalization of trainingAbstract
This article is about artificial intelligence. The effectiveness of the use of artificial intelligence in the field of education is considered.
References
Люгер, Д.Ф. Искусственный интеллект: стратегии и методы решения сложных проблем / Д.Ф. Люгер. – 4-е изд.: Пер. с англ. – М.: Изд. дом “Вильямс”, 2003. – 865 с. 2. Рассел, С. Искусственный интеллект: современный подход (AIMA) / С. Рассел, П. Норвиг – 2-е изд.: Пер. с англ. – М.: Изд. дом “Вильямс”, 2005. – 1424 с. 3. Хант, Э. Искусственный интеллект / Э. Хант. – М.: Мир, 1978. – 558 с. 4. Девятков, В.В. Системы искусственного интеллекта: учеб. пособие для
вузов / В.В. Девятков. – М.: Изд-во МГТУ им. Н.Э. Баумана, 2001. – 352 с. 5. Гаврилов, А.В. Системы искусственного интеллекта: учеб. пособие: в 2-х ч. / А.В. Гаврилов. – Новосибирск: Изд-во НГТУ, 2001
Murray C. How Many Hours Do Educators Actually Work? / Corey Murray. — 2013. — URL: https://edtechmagazine.com/k12/article/2013/08/how-many-hoursdo-educators-actually-work 7. A hierarchical conceptualization of enjoyment in students / T. Goetz, C. Nathan, D. Hall, C. Anne, A. Frenzel, R. Pekrun // Learning and Instruction. — 2006. — №16. — P. 323-338; Student engagement in high school classrooms from the perspective
of flow theory / D.J. Shernoff, M. Csikszentmihalyi, B. Schneider, E.S. Shernoff // School Psychology Quarterly. — 2003. — №18(2). — P. 158-176