ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION

Urisheva Pokiza, teacher of the Department of General Psychology of JSPU

Authors

  • Уришева Покиза,

Keywords:

artificial intelligence, sociability, moral characterization, catalyst, transformation of education, labor market, traditional form, personalization of training

Abstract

This article is about artificial intelligence. The effectiveness of the use of artificial intelligence in the field of education is considered.

References

Люгер, Д.Ф. Искусственный интеллект: стратегии и методы решения сложных проблем / Д.Ф. Люгер. – 4-е изд.: Пер. с англ. – М.: Изд. дом “Вильямс”, 2003. – 865 с. 2. Рассел, С. Искусственный интеллект: современный подход (AIMA) / С. Рассел, П. Норвиг – 2-е изд.: Пер. с англ. – М.: Изд. дом “Вильямс”, 2005. – 1424 с. 3. Хант, Э. Искусственный интеллект / Э. Хант. – М.: Мир, 1978. – 558 с. 4. Девятков, В.В. Системы искусственного интеллекта: учеб. пособие для

вузов / В.В. Девятков. – М.: Изд-во МГТУ им. Н.Э. Баумана, 2001. – 352 с. 5. Гаврилов, А.В. Системы искусственного интеллекта: учеб. пособие: в 2-х ч. / А.В. Гаврилов. – Новосибирск: Изд-во НГТУ, 2001

Murray C. How Many Hours Do Educators Actually Work? / Corey Murray. — 2013. — URL: https://edtechmagazine.com/k12/article/2013/08/how-many-hoursdo-educators-actually-work 7. A hierarchical conceptualization of enjoyment in students / T. Goetz, C. Nathan, D. Hall, C. Anne, A. Frenzel, R. Pekrun // Learning and Instruction. — 2006. — №16. — P. 323-338; Student engagement in high school classrooms from the perspective

of flow theory / D.J. Shernoff, M. Csikszentmihalyi, B. Schneider, E.S. Shernoff // School Psychology Quarterly. — 2003. — №18(2). — P. 158-176

Published

2023-04-25