OLIY TА’LIM MUАSSАSАLАRI PEDАGOGLАRINING KOMMUNIKАTIV KOMPETENTSIYASI OʼQUV JАRАYONI SАMАRАDORLIGINING OMILI SIFАTIDА

Shoyimova Shoxista Sanakulovna Psixologiya fanlari nomzodi, dotsent. Toshkent pediatriya tibbiyot instituti

Авторы

  • Shoyimova Shoxista Sanakulovna

Ключевые слова:

kommunikativ kompetentsiya, OTM pedagoglari, o’quv jarayonining samaradorligi, talabalarni hissiy qo’llab-quvvatlash va rag’batlantirish.

Аннотация

Ushbu ilmiy maqolada o’quv jarayonining samaradorligi kontekstida OTM pedagoglarining kommunikativ kompetentsiyasining roli o’rganiladi. Unda kommunikativ kompetentsiya-o’qituvchilarga talabalar bilan samarali muloqot o’rnatish, ijobiy ta’lim muhitini yaratish va bilimlarni yuqori sifatli berishni ta’minlash imkonini beradigan ko’nikma va fazilatlar yig’indisi ekanligi izohlanadi. Maqolada pedagoglarning kommunikativ kompetentsiyasining turli jihatlari, shu jumladan samarali muloqot qilish, talabalarning ehtiyojlarini tinglash va tushunish, o’rganish va o’zaro ta’sirning turli uslublariga moslashish qobiliyati ko’rib chiqiladi. Shuningdek, pedagoglarning talabalarni hissiy jihatdan qo‘llab-quvvatlash va rag‘batlantirish, shu orqali ularning ta’lim jarayonida faol ishtirok etishi uchun qulay shart-sharoitlar yaratishga alohida e’tibor qaratilmoqda

Библиографические ссылки

Баранова Е.А. Коммуникативная компетентность преподавателей вузов: сущность и струк- тура // Вестник Московского университета. Серия 14: Психология. - 2015. - № 3. - С. 27-39.

Гордеева Н.В., Константинова Е.В. Коммуникативная компетентность преподавателя вуза:

теоретические и практические аспекты // Педагогическое образование в России. - 2017. - №

- С. 11-17.

Зимняя И.А. Профессионализм преподавателя и его коммуникативная компетентность //

Высшее образование сегодня. - 2016. - № 6. - С. 55-61.

Ковалева Н.В. Коммуникативная компетентность преподавателей вуза: психологические

аспекты // Педагогическое образование в России. -2018. - №1. - С. 6-12.

Степанова Н.А. Коммуникативная компетентность преподавателей высшей школы: психо- лого-педагогический аспект // Вестник Тюменского государственного университета. - 2019. -

Том 25, выпуск 2. - С. 5-16.

Чернова Е.В., Скоробогатова Т.А. Коммуникативная компетентность преподавателя выс- шей школы: проблемы и пути решения // Вестник Московского государственного психоло- го-педагогического университета. - 2017. - № 2. - С. 43-54. Шойимова Ш.С. ТИББИЁТ ОТМ ПЕДАГОГЛАРИНИНГ КАСБИЙ СЎНИШ ДАРАЖАСИ- НИ ЎРГАНИШ //PSIXOLOGIYA Учредители: Бухарский государственный университет. – №.

– С. 130-139.

Шойимова Ш.С., Бижанова А.Б. Личность в профессиональной деятельности. Научно-тео- ретический журнал «Наука, образование и культура» 2017 г. № 9 (24), С 102-104.

Шойимова Ш.С., Шойимова Ш.С. Бўлажак мутахассисларни психологияга оид билимлар

билан қуроллантириш масалалари. Интернаука. Научный журнал № 10(233) Март 2022 г. Часть

С.

Brown, H.D. (2007). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy.

Pearson Education.

McCroskey, J.C., & Richmond, V. P. (1991). Quiet children in the classroom: On improving the

communication skills of introverted students. Language Arts, 68(3), 258-265.

Vygotsky, L.S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes.

Harvard University Press.

Davronov N. I. THE ROLE OF EDUCATION OF A HEALTHY GENERATION IN NATIONAL VALUES //International Journal of Advance Scientific Research. – 2023. – Т. 3. – №. 10. – С. 204-206.

Davronov N. I. DEVELOPMENT OF PHYSICAL QUALITIES IN PRIMARY CLASS STUDENTS THROUGH NATIONAL FOLK GAMES //Educational Research in Universal Sciences. – 2023. – Т. 2. – №. 13. – С. 140-143.

Давронов Н. И. БОШЛАНҒИЧ СИНФ ЎҚУВЧИЛАРИНИ МИЛЛИЙ ҚАДРИЯТЛАР АСОСИДА ТАРБИЯЛАШНИНГ ПСИХОЛОГИК ОМИЛЛАРИ //PSIXOLOGIYA Учредители: Бухарский государственный университет. – №. 4. – С. 156-159.

Опубликован

2023-11-30