TALABALAR AKADEMIK O‘ZLASHTIRISHINING NAZARIY- METODOLOGIK TALQINI
Jabborova Malohat Azimovna, Shahrisabz davlat pedagogika instituti Psixologiya fani o‘qituvchisi
Ключевые слова:
talaba, akademik o‘zlashtirish, akademik muvaffaqiyat, ta’lim, ilg‘or texnologiyalar, ehtiyoj, moddiy-texnik baza, islohotlar, psixologik mexanizm.Аннотация
Bugungi tezkor davr talabalarni ham qisqa muddatda va asosli ma’lumotlar bilan qurollantirish, ular tomonidan turli fan asoslarini puxta o‘zlashtirilishi uchun zarur shart-sharoitlarni yaratishni taqozo etmoqda. Zamonaviy sharoitda ta’lim jarayonining barcha imkoniyatlariga ko‘ra shaxsni rivojlantirish, ijtimoiylashtirish va unda mustaqil, tanqidiy, ijodiy fikrlash qobiliyatlarini tarbiyalashga yo‘naltirilishi talab qilinmoqda. Ushbu maqolada talabalar akademik o‘zlashtirishining nazariy-metodologik talqini qisqacha bayon qilingan. Shuningdek, talabalar o‘zlashtirishini yuqori sifat darajasiga olib chiqish milliy ta’lim tizimi oldida turgan muhim vazifa ekanligi yoritilgan.
Библиографические ссылки
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoevning Oliy Majlisga murojaatnomasi. 2020 yil 29-dekabr. Xalq so‘zi, 2020, №276 (7778)
Ананьев Б.Г. О проблемах современного человекознания / Б. Г. Ананьев. — 2 изд. — Санкт-Петербург: Питер, 2001. — 272 с.
Иванников В.А. Иродавий тартибга солишнинг психологик механизмлари. - М., 1991. – 178 б.
Рубин, Ю. Б. Современное образование: качество, стандарты, инструменты / Ю. Б. Рубин. — 2-е изд. — Москва: Market DS, 2009. — 330 с.
Магазова Е.А. Взаимосвязь мотивaции учебной деятельности со смысложизненными ориентatsiями студентов медицинского вуза / Е. А.
Магазова, М. К. Чуватаева. Современные исследования социальных проблем. — 2013. — № 3 (23). — DOI:10.12731/2218-7405-2013-3-17.
Леонтьев А.Н. Психологические основы развития ребенка и обучение / А. Н.Леонтьев. — 2-е изд., стереотипное. — Москва: Смысл, 2019. — 432 с.
Bailey T.H. The influence of motivation and adaptation on students’ subjective well-being, meaning in life and academic performance / T. H. Bailey, L. J. Phillips // Higher education research & development. — 2016. — Vol. 35. — № 2. — P. 201- 216.
Baxter L. Assessing health care students’ intentions and motivations for learning: The Healthcare Learning and Studying Inventory (HLSI) / L. Baxter, K. Mattick, W.
Kuyken // Advances in Health Sciences Education. — 2013. — № 18 (3). — P. 451- 462. — DOI: 10.1007/s10459-012-9383-y.
Cherif A. Why do students fail? / A. Cherif, F. M. G. Adams, J. Dunning // A collection of papers on self-study and institutional improvement. — Chicago: The Higher Learning Commission. — 2013. — P. 35-51.
Kusurkar, R.A. How motivation affects academic performance: a structural equation modelling analysis / R. A. Kusurkar, T. J. Ten Cate, C. M. P. Vos, P. Westers, G. Croiset // Advances in Health Sciences Education. — 2013. — Vol. 18. — № 1. — P. 57-69.
Ryan, R.M. Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions / R. M. Ryan, E. L. Deci // Contemporary Educational Psychology. — 2000. — Vol. 25. — № 1. — P. 54-67.