THE CONTENT OF ORGANIZING TUTORING AND FACILITATING ACTIVITIES IN HIGHER EDUCATION ACTIVITIES
Abdumutalibova Maghfirat Mirodil kizi Teacher of the «Pedagogy, psychology and languages» department of the Tashkent Medical Academy
Keywords:
tutor, trainer, student, education, education, group, model, activity, education, education, system, moral education.Abstract
The focus of all reforms implemented in the educational process is the individual. That is why it is one of the most important tasks for our country to raise and educate a mature generation capable of fulfilling the requirements of the new era of development. One of the important tasks facing us today is the training of new competitive specialists who come to our place, who have their own opinion, worldview, modern knowledge and thinking. This article presents information about the history, origin, and content of tutoring and facilitating activities organized in higher education institutions today.
References
Азарова Е.А. Психолого-педагогические основы тьюторской деятельности в условиях ин- новatsiонной образовательной политики / Е. А. Азарова, И. В. Коваленко, Н. Н. Мозговая // Пси- хология обучения. - 2012. - № 9. - С. 174-181.
Александрова Е.А. Теория и практика тьюторской деятельности в России / Е. А. Алексан- дрова, Е. А. Андреева // Известия Саратовского университета. - 2012. - № 2. - С. 222-232.
Абдукаримов Ҳ. – Тарбиячи ва тарбиячилик касбининг ижтимоий моҳияти Халқ таълими . – Тошкент , 1996.№6, -Б . 9-12.
Андреева В.И. Сравнительный анализ моделей тьютерства: на примере Англии, Германии, Объединённых Арабских Эмиратов И Росии: дисс.канд.пед.наук: 13.00.01- М., 2012.-222стр.
Атерсон Дж. Теория тьюторства –Ижевск, ERGO, 2013. – 32с..
Азизходжаева Н.Н. Педагогические технологии и педагогическое мастерство. – Т.: ТГПУ, 2003. – 192 с.
Амир Темур ва темурийлар даврида маданият ва санъат. – Т.: Ғ.Ғулом номидаги Адабиёт ва санъат нашриёти, 1996. – 88 б.
Ахмедова М. Педагогика тарихини ўқитишда талабаларнинг маънавий сифатларини тар- биялаш: Педагогика фанлари номзоди. ... дисс. – Т., 2008. – 156 б.
Беспалова Г.М. Тьюторское сопровождение: организatsiонные формы и образовательные эффекты –М.: 2007.№7. С.51-58.