PSIXOSOMATIK KASALLIKLAR TUSHUNCHASI VA TASNIFI

Sharipova Mushtariy Tolibjon qizi, Buxoro davlat universiteti psixologiya va sotsiologiya kafedrasining tadqiqotchisi

Авторы

  • Sharipova Mushtariy Tolibjon qizi TerDU

Ключевые слова:

o’smir, psixosomatik kasalliklar, etiopatogenez, psixosomatik, konversion simptom, funktsional sindrom, «koronar shaxs turi», «yarali shaxs turi», «gipertonik turi», «allergik turi», «shikastlanishga moyil turi».

Аннотация

ijtimoiy moslashuv muammolarining individualligini hisobga olgan holda, ularni shaxsiy motivlar va qadriyatlar, shuningdek o’quvchilarning psixologik va fiziologik xususiyatlari nuqtai nazaridan ko’rib chiqish muhimdir. Bu o’quv muhitida psixosomatik kasalliklari bo’lgan o’smirlarni moslashishga chuqur va kompleks yondashuv zarurligini ta’kidlaydi. Bunday o’smirlarning o’quv muhitiga moslashish usullarini o’rganish psixologik qo’llab-quvvatlash va ijtimoiy integratsiyaning samarali usullarini ishlab chiqishga yordam beradi, bu ta’lim muassasalari va umuman jamiyat uchun juda muhimdir. Ushbu tadqiqot o’smirlardagi psixosomatik muammolarni tushunish va hal qilishda yangi yondashuvlarni taqdim etadi, ularning ehtiyojlari va xatti-harakatlari haqida chuqurroq tushuncha beradi.

Библиографические ссылки

Барлас Т.В. Особенности социально-психологической адаптации при психосоматический и невротических нарушениях. //Психологический журнал Т 15 №6, 1994

Эверт Лидия Семеновна, Потупчик Татьяна Витальевна, Зайцева Ольга Исаевна, Паничева Елена Сергеевна, Соловьева Александра Александровна, Гришкевич Наталья Юрьевна, and Бахшиева Светлана Алексеевна. «Социально- психологическая адаптация подростков в современной образовательной среде» Российский педиатрический журнал, vol. 18, no. 6, 2015, pp. 14-19.

Исаев Д.Н. Психосоматические расстройства у детей. СПб.: Питер; 2000.

Андреева Г. М. и др. Социальная психология. – М. : Аспект Пресс, 2005.

Александровский Ю. А. Состояния психической дезадаптации и их компенсация: пограничные нервно-психические расстройства. – 2005

Немов Р. Психология. Книга 3. Психодиагностика. Введение в научное психологическое исследование с элементами математической статистики. – Litres, 2017.

Растова Л. М. Социальная адаптация личности в коллективе //Дисс. канд. фил. наук, Барнаул. – 2008.

Шпак Л. Л. Социальная дезадаптация: признаки, механизмы, уровни // Социологические исследования. – 2012. – №. 3. – С. 50-55.

Эверт Лидия Семеновна, Потупчик Татьяна Витальевна, Крысенко Людмила Васильевна, and Паничева Елена Сергеевна. «Характеристика астенического синдрома у детей первого года обучения в школе» Российский педиатрический журнал, vol. 17, no. 2, 2014, pp. 37-40.

Долгова Валентина Ивановна, and Бецкова Наталья Валерьевна. «Психофизиологические проблемы учащихся с расстройствами поведения» Вестник Южно-Уральского государственного гуманитарно-педагогического университета, no. 1, 2017, pp. 54-61.

Суворинова Наталья Юрьевна (2018). Синдром дефицита внимания с гиперактивностью у детей и подростков: возможности современной терапии. Педиатрия. Consilium Medicum, (3), 99-106.

Кузьмина, Е. С. Психолого-педагогическая характеристика школьной дезадаптации / Е. С. Кузьмина. — Текст : непосредственный // Молодой ученый. — 2019. — № 18 (256). — С. 8-12. — URL: https://moluch.ru/archive/256/58588/ (дата обращения: 20.06.2024).

Janice D. Key, Ronald Т. Brown, Linda D. Marsh, Eve G. Spratt, Julie C. Recknor. Depressive Symptoms in Adolescents With a Chronic Illness. -Children’s Health Care. Volume 30, Issue 4, Page 283-292, 2001.

Paige L.Z. (1993). The identification and treatment of school phobia. Silver spring, MP: National Association of school Psychologists.

Stress and Adaptation in Mothers of Children With Cerebral Palsy Manuel et al. J. Pediatr. Psychol.2003; 28: 197-201.

Загрузки

Опубликован

2025-03-03