PEDAGOGIKA OLIY TA’LIM MUASSASALARI TALABLARINI BO‘LAJAK BOSHLANG‘ICH SINF O‘QITUVCHILARI PEDAGOGIK FAOLIYATI TIZIMIDA LINGVOMETODIK TAYYORLASH

Sodikov Rustam Mansurovich (f.f.n., Nizomiy nomidagi TDPU “Boshlang‘ich ta’limda ona tili va uni o‘qitish metodikasi” kafedrasi dotsenti v.b.

Авторы

  • Sodikov Rustam Mansurovich TerDU

Ключевые слова:

kompetentsiya, kompetentnost, tilshunoslik, metodologiya, yondashuv, standart

Аннотация

Maqolada bo'lajak boshlang'ich sinf o'qituvchilarining lingvo-metodik kompetentsiyasini shakllantirish shartlari ko'rib chiqiladi. Oliy pedagogik ta’lim muassasalari talabalari o‘rtasida kasbiy kompetensiyalarni shakllantirish bo‘yicha mahalliy, xorijiy va qo‘shni davlatlar olimlarining ilmiy izlanishlari tajribasi bayon etilgan. Shu asosda bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchisining ilmiy-tadqiqot ishlari, pedagogik faoliyati, boshqaruv, shuningdek, ma’rifat sohasidagi kasbiy faoliyatida zarur bo‘lgan kompetensiyalarni tanlash va tizimlashtirish. va ma’naviy-ma’rifiy ishlar amalga oshirildi. Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari kompetensiyalari tarkibida lingvo-uslubiy kompetentsiyaning o‘rni belgilanib, bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining lingvo-uslubiy kompetentsiyasining mualliflik ta’rifi keltirilgan. Maqolada keltirilgan xulosalar haqiqatdir, chunki ular Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti, Jizzax davlat pedagogika instituti, shuningdek, Andijon davlat universiteti negizida o‘tkazilgan dissertatsiya tadqiqoti doirasida o‘rganilib, tajriba yo‘li bilan tasdiqlangan. Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining lingvo-metodik kompetensiyasini shakllantirish metodikasi bo‘yicha o‘rganish O‘zbekiston Respublikasi davlat ta’lim standarti me’yoriy-huquqiy hujjatlari va qoidalari mantiqiy asosida olib borildi.

Библиографические ссылки

Равен, Дж. (2002)Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация / Пер. с анг. – Москва: Когито-Центр, – 470 с.

Быстрова, Е.А. (2004) Цели обучения русскому языку, или какую компетенцию мы формируем на уроках / Обучение русскому языку в школе: Учеб. пособие для студентов педагогических вузов; – М., – С. 20–39.

Квалификационных требованиях направления бакалавриата 5111700 – Начальное образование и спортивно-воспитательная работа – Тошкент: 2018. – 34 с. https://literary.ru/literary.ru/readme.php?subaction=showfull&id=1205414266&archive=1206184753&start_from=&ucat=&

https://studme.org/216970/pedagogika/kompetentnost_pedagoga_professionalnogo_obucheniya

Указ Президента Республики Узбекистан «О дополнительных мерах по совершенствованию системы управления народным образованием». №УП-5538 от 5 сентября 2018 года. (https://lex.uz/ru/docs/3893427)

Садовский, В. Н., Лисеев И. К. (2004) Людвиг фон Берталанфи и развитие системных исследований в XX веке // Системный подход в современной науке (К столетию Людвига фон Берталанфи). М., Прогресс-Традиция - - с. 7-36. https://cyberleninka.ru/article/n/sistemnyy-podhod-kak-issledovatelskaya-programma-v-tvorchestve-l-bertalanfi

Боно, Э. (2015) Искусство думать: Латеральное мышление как способ решения сложных задач/ Эдвард де Боно // -М:. — 172 с.

Леонтьев, А.А. (2003) Непрерывность и преемственность образования / А.А. Леонтьев // Образовательная система «Школа 2100». Педагогика здравого смысла: сборник материалов. – М.: Баласс; Изд. дом РАО, – с. 28–34. https://cyberleninka.ru/article/n/pedagogika-zdravogo-smysla-gumanisticheskaya-filosofiya-obrazovaniya-a-a-leontieva/viewer

Пассов, Е.И. (2006) Сорок лет спустя или сто и одна методическая идея / Е.И. Пассов. – М.: ГЛОССА-ПРЕСС,– 240 с.

Махмудов М.Х. (2004) Таълим дидактик лойихалашн ин г н азар ий асослар и: Пед. фан . н ом. … дис: 13.00.01 / Тошкен т, − 269 б. https://www.rki.msu.ru/source/Biblioteka%20slush/RKI%20deti/osnovy_kommunikativnoi_teorii.pdf

Муслимов Н.А., Уразова М.Б. (2011) Проективная деятельность будущего учителя/ Учеб.пособие для ВУЗов. –Ташкент: GrandPaper, – 92 с. https://research-center.uz/works/

Абдуллаева, Б.С.. (2006) Научно-теоретические основы межпредметных связей: Автореф.дис…док. пед.наук. – Ташкент: УзНИИПН, – 75 с.

Галицких, Е.О. (2004) Диалог в образовании как способ становления толерантности: Учеб.-методич. пособие / Е.О. Галицких. – М.: Академический проект, – С. 128–135. https://skunb.ru/node/1040

Терехов П.П. (2003) Формирование педагогической компетентности специалиста в системе непрерывного социокультурного образования // Альма-Матер. – М., – № 2. – С. 7–12.

Вербицкий, А.А. (2011) Педагогические технологии контекстного обучения: Научно-методическое пособие. Вып. 1. 2-е изд. / А.А. Вербицкий. – М.: РИЦ МГГУ им. М.А. Шолохова, – 52 с. https://cyberleninka.ru/article/n/pedagogicheskaya-tehnologiya-v-kontekstnom-obuchenii

Хуторской, А. В. (2007) Определение общепредметного содержания и ключевых компетенций как характеристика нового подхода к конструированию образовательных стандартов «ИНЭК», - С. 12-20.

Гац, И.Ю. (2011) Модернизация обучения школьников русскому языку: лингвометодическая стратегия в современной языковой ситуации: автореф. дис. ...д-ра пед. наук: 13.00.02 / И.Ю. Гац. – М., – 43 с.

Пардаев, Б. Ў. (2022). БОШЛАНҒИЧ СИНФ ЎҚУВЧИЛАРИ ИЖТИМОИЙЛАШУВИНИ РИВОЖЛАНТИРИШДА ПЕДАГОГИК ҚЎЛЛАБ-ҚУВВАТЛАШ ТИЗИМИ: Пардаев Бекмурат Ўтапулатович, Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети, бошланғич таълимда она тили ва уни ўқитиш методикаси кафедраси катта ўқитувчиси. Образование и инновационные исследования международный научно-методический журнал, (3), 147-153.

Nusratova, K. C. (2021). RELEVANCE OF THE TOPIC OF WAR IN UZBEK CHILDREN'S LITERATURE (ON THE EXAMPLE OF THE WORK OF THE WRITER SAFAR BARNOEV). Galaxy International Interdisciplinary Research Journal, 9(12), 740-745.

Nusratova, H. (2021, October). BOSHLANG’ICH SINF O’QUVCHILARIDA KITOBXONLIK MADANIYATINI SHAKLLANTIRISH: DOI: 10.53885/edinres. 2021.80. 81.021 Nusratova Hamida, Nizomiy nomidagi TDPU, Boshlang’ich ta’lim fanlari kafedrasi dotsenti, PhD. In Научно-практическая конференция (pp. 51-52).

Загрузки

Опубликован

2024-04-23