COMMUNICATIVE COMPETENCE AND COPING STRATEGIES OF STUDENTS IN THE STUDYING PROCCESS

Askarova Gulrukh Urinbasarovna, Teacher at Tashkent State Pedagogical University named after Nizami

Authors

  • Askarova Gulrukh Urinbasarovna

Abstract

Our work is devoted to the study of communicative competence and coping
strategies of students in the studying process. It was revealed that the differences in communicative
competence and coping strategies depend on the faculty, course, as well as on the state and age
of students.

References

Аскарова Г., Усманова Э.З., факультет психологии филиала МГУ им. М.В. Ломоносова в

г. Ташкенте, Основные подходы к изучению копинг – стратегий в трудных жизненных ситуациях,

«Scientific Progress» Scientific Journal, 2021. С. 308.

Аскарова Г., Усманова Э.З., факультет психологии филиала МГУ им. М.В. Ломоносова

в г. Ташкенте, Психологические методы совершенствования коммуникативной компетентности

студента, Международный научно-образовательный электронный журнал «Образование и наука

в XXI веке», Выпуск №42, 31.03.2021, С 670.

Битюцкая Е.В., Современные подходы к изучению совладания с трудными жизненными

ситуациями, М., 2011.

Куницына В.Н., Казаринова Н.В., Погольша В.М., Межличностное общение, СПб.:

Питер, 2001—544 с.: ил. — (Серия «Учебник нового века»).

Иванов В.Д. Социально-перцептивно-коммуникативный тренинг как эффективный

фактор формирования коммуникативной компетентности студентов ВУЗа - Челябинск: ЮУГУ,

Published

2022-10-16