EDUCATION IN GLOBALIZATION: INNOVATION AND INTEGRATION
Otaboyev Muhsinjon Muqimjonovich, Qo’qon davlat pedagogika instituti o’qituvchisi
Keywords:
cluster, cluster of teacher education, globalization, integration, cluster strategic directions, system, cluster subjects, cluster principles.Abstract
The article analyzes the requirements for education in the context of globalization. The significance of the cluster of teacher education as a scientific and pedagogical problem has been studied. The opinions of foreign researchers are summarized, the concept of a cluster of teacher education is defined, and the need for its implementation in the conditions of Uzbekistan is scientifically substantiated
References
Шамова Т.И. Кластерный подход к развитию образовательных систем// Взаимодействия образовательных учреждений и институтов социума в обеспечении эффективности, доступности и качества образования региона:
Материалы 10 Международного образовательного форума (Белгород. 24–26 окт. 2006 г.): в2 ч. / БелГУ, МПГУ, МАНПО; отв. ред. Т.М. Давыденко, Т.И. Шамова. Белгород: Издательство БелГУ, 2006. Ч. 1. C. 24–29. 2. Беспалова Л. Что такое кластер? URL: http://siok.rightside.ru/siok/ 2009- 12-01-06-24-41. Загл. с экрана. 3. Кривых С.В. Кластерный подход в прфессиональном образовании / С.В.Кривых// академия профессионального образования. -2014. -№3-4. –с.7-13. 4. Осечкина Л.И. Кластерный подход как условие повышения эффиктивности деятельности вуза / Л.И.Осечкина// Высшее образование в России. -2012. -№8- 9. –с.73-76. 5. Сидорин А.В. Система формирования кадрового потенциала высокотехнологичных отраслей промышленности на основе кластерного подхода / А.В.Сидорин // Интернет- журнал «Науковедение». -2012. -№4. –С.1- 7. 6. Ходжамқулов У.Н. Педагогик таълим кластери (Тошкент вилояти тажрибаси). Монография, -Т.: Университет, 2020.