ALGORITHMIC SYSTEM OF EXERCISES FOR MODELING SYNTAX CONCEPTS IN ENSURING CONTINUITY IN THE LESSONS OF THE NATIVE LANGUAGE IN THE PRIMARY SCHOOL

Babaeva Shoira Baimuradovna Associate Professor, Bukhara State University

Authors

  • Babaeva Shoira Baimuradovna TerDU

Keywords:

innovation, modeling, approach, native language, syntactic concept, educational process, modern teacher

Abstract

The algorithmic system of exercises for modeling syntactic concepts in ensuring continuity in the lessons of the native language in primary school is a unique
constructive process during which the activities of the participants in the educational process - the teacher and the student - are projected. The efectiveness of education largely depends on the structure of the project and its consistent implementation.

References

Бабаева, Ш. Б. (2022). ОСНОВНЫЕ ПРИЁМЫ ФОРМИРОВАНИЯ МЕТОДА МОДЕЛИРОВАНИЯ СИНТАКСИЧЕСКИХ ПОНЯТИЙ НА УРОКАХ РОДНОГО ЯЗЫКА: Бабаева Шоира Баймурадовна, доцент, Бухарский государственный университет. Образование и инновационные исследования международный научно-методический журнал, (6), 39-44.

Бабаева, Ш. Б. (2022). ИННОВАЦИОННЫЙ ПОДХОД К МОДЕЛИРОВАНИЮ СИНТАКСИЧЕСКИХ ПОНЯТИЙ РОДНОГО

(РУССКОГО) ЯЗЫКА: https://doi. org/10.53885/edinres. 2022.9. 09.009 Бабаева Шоира Баймурадовна Доцент, Бухарский государственный университет. Образование и инновационные исследования международный научно-методический журнал, (9), 73-77.

Бабаева, Ш. Б. (2022). МОДЕЛИРОВАНИЕ В ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ИССЛЕДОВАНИЯХ СИНТАКСИЧЕСКИХ ПОНЯТИЙ РОДНОГО (РУССКОГО) ЯЗЫКА. Scientifc Impulse, 1(5), 617-623.

Babaeva Shoira, B. (2022). Modeling is a Method to Facilitate the Content of Educational Material. International Journal of Trend in Scientifc Research and Development, 6(6), 1437-1440.

Бабаева, Ш. Б. (2021). ЦЕЛЕНАПРАВЛЕННОЕ ИСПОЛЬЗОВАНИЕ МЕТОДА МОДЕЛИРОВАНИЯ В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ. In НАУКА, ОБРАЗОВАНИЕ, ОБЩЕСТВО: АКТУАЛЬНЫЕ ВОПРОСЫ, ДОСТИЖЕНИЯ И ИННОВАЦИИ (pp. 131-133).

Published

2024-04-18