THE ROLE OF MODULAR EDUCATION IN PROFESSIONAL TRAINING OF TECHNOLOGY TEACHERS

Zaripov Lochin Rustamovich Under the Ministry of Higher Education, Science and Innovation Head of the Higher Education Development Research Center doctor of pedagogic sciences (DSc), acting associate professor

Authors

  • Zaripov Lochin Rustamovich TerDU

Keywords:

technology, innovation, novation, technical-technological, credit-module, professional-methodical, competence, modular education, professional mobility, modular technology, didactics.

Abstract

This article presents scientific information about the process of introducing a methodological system of modular education into the professional training of future technology teachers. They also discussed the development of a methodological system for modular training of students in the direction of «Technological education».

References

Аношкин, А.П. Педагогическое проектирование систем и технологий обучения: Учеб.пособие / А.П. Аношкин. - Омск: Издво ОмГПУ, 1997. - 140с.

Zaripov L.R. Key approaches to professional preparation of future technology teachers.

International bulletin of applied science and technology. Vol.3, No.1, 2023. 116-120 pgs.

Zaripov L.R. Theoretical basis of professional training of future technology teachers. International Journal of Inclusive and Sustainable Education. Vol.2, No.2, 2023. 55-61 pgs.

Морозова, О.П. Педагогический практикум: Учебные задания. Зада¬чи и вопросы / О.П. Морозова. - М., 2000. - 320 с.

Новые педагогические и информационные технологии в системе об-разования: учеб, пособие для студ. пед. вузов / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров; под ред. Е. С. Полат. - 3-е изд., испр. и доп. - М.: Академия, 2008. - 268 с.

Педагогика: Большая современная энциклопедия / Сост. Е.С. Рапацевич - Мн.: «Соврем. Слово», 2005. - 720 с.

Педагогические технологии: Учебное пособие для студентов педа-гогических специальностей / Под общей ред. В.С. Кукушина. — Серия «Педагогическое образование». - М.: ИКЦ «МарТ»; Ростов н/Д: Издательский центр «Март», 2004. 336 с.¬

Published

2024-11-05