STAGES OF FORMATION OF REGULATORY ACTIONS OF PRIMARY CLASS STUDENTS IN THE PROCESS OF SOLVING CHESS PROBLEMS
Kamilova Aida Bakhtiyarovna applicant Uzbek Research Institute of Pedagogical Sciences named after Kari Niyazi
Keywords:
School, chess, pedagogical aspects, regulatory actions, formation, class, education, educational processAbstract
The article is devoted to the disclosure of pedagogical aspects of the formation of regulatory actions of primary school students in the process of solving chess problems. The article reveals the stages of formation of regulatory actions of primary school students in the process of solving chess problems.
References
Романова Н. Н. Формирование регулятивных универсальных учебных действий в 1 классе // Муниципальное образование: инновации и эксперимент. 2013. №6. URL: https:// cyberleninka.ru/article/n/formirovanie-regulyativnyh-universalnyh-uchebnyh-deystviy-v-1- klasse (дата обращения: 19.12.2023).
А.А. Плигин Процедурные знания и познавательные стратегии школьников Целенаправленное развитие познавательных стратегий школьников (ЦРПС): из опыта работы экспериментальной площадки. – Владимир: Транзит-ИКС, 2011.– 9-26 с.
Смирнова В. А. Теоретические основы формирования познавательных универсальных учебных действий у школьников // Ярославский педагогический вестник. 2015. №2. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/teoreticheskie-osnovy-formirovaniya- poznavatelnyh-universalnyh-uchebnyh-deystviy-u-shkolnikov
Maxmudov A.X., Yakubov J.N., Kamilova A.B. Shaxmatы – kak innovatsionnыy podxod k tvorcheskomu razvitiyu detey nachalьnogo obrazovaniya. “Boshlang‘ich ta’limda integratsiyaviy – innovatsion yondoshuvlar” mavzusida Respublika miqyosida konferentsiya, Nizomiy nomidagi TDPU, 2019 yil 6-may.