INTEGRATSIYA MUAMMOSINING PEDAGOGIK TADQIQOTLARDA O‘RGANILGANLIK HOLATI

Urazaliyeva Shoxsanam Shavkat qizi, Toshkent Kimyo xalqaro universiteti magistranti

Authors

  • Urazaliyeva Shoxsanam Shavkat qizi TerDU

Keywords:

integration, form, development, pedagogical integration, system, integrity.

Abstract

This article deals with the issues of learning different subjects in connection with each other in the educational process, explaining the content of education based on the specific characteristics of the subjects. The article also discusses the history of the integration problem based on various theoretical approaches, the stages of its formation, its manifestations, and its importance in the educational process.

References

Brumfit C. The integration of theory and practice //Alatis et al.(eds.). – 1983. – Т. 1983. – С. 59-73.

Eklund. J.B. «Integrative Education. A Curriculum for the Twenty-First Century.» «OSSC Bulletin» 33, 2(October 1989). Eugene, Oregon: Oregon School Study Council. ED 311 602.

Безрукова, В.С. Интеграционные процессы в педагогической теории и практике. / В.С. Безрукова – Екатеринбург: Издательство уральского профессионально-педагогиче- ского университета, 1994.

Берулава, М.Н. Теоретические основы интеграции образования /

Гилязова, О.Г. Интеграция содержания учебных дисциплин как фактора повы-шения качества подготовки учителей в вузе [Текст] / О. Г. Гилязова // Интегративные процессы в подготовке специалиста на основе государственного стандарта высшего профессионального образования. —

Еловская С. В. Модернизация иноязычного образования в неязыковом вузе // Вест- ник МичГАУ: научно-производственный журнал. 2014. № 6. С. 95-98.

Ларионова, И.А. Интегративные тенденции в профессиональной подготовке специалистов социальной сферы [Текст]: автореф. дис. на соиск. учен. степ. канд. пед. наук (13.00.08) / Ларионова Ирина Анатольевна; ГОУ ВПО «Уральский государствен- ный педагогический университет». – Москва, 2009. – 42 с.

Лямина В.З. Интегрированные уроки – одно из средств, привития интереса к учеб- ным предметам/ В.З. Лямина// НШ. – 1995.– №11.– С.21-25

М.Н. Берулава – М.: Совершенство, 1998.

Монахова, Г. А. Образование как рабочее поле интеграции [Текст] / Г. А. Монахова // Педагогика. – 1997. – № 5. – С. 52-55.

Рязань: Изд-во РГПУ, 1997. — С. 83–85.

Яковлев, Е.В. Комплексное моделирование высшего учебного заведения [Текст] / Е. В. Яковлев // Педагогика. – 2001. – № 2. – С. 32–36.

Published

2024-11-10