EMPIRICAL BASIS OF RESEARCH OF FACTORS OF SOCIO-PSYCHOLOGICAL COMPETENCE IN EDUCATORS OF PRESCHOOL EDUCATIONAL ORGANIZATION

Aminova Gulnoza Nasritdinovna Researcher of the Bukhara Institute of Psychology and Foreign Languages

Authors

  • Aminova Gulnoza Nasritdinovna TerDU

Keywords:

mental-emotional, social-psychological, communicative competence, optimization, communication, emotional intelligence, empathy, self-management.

Abstract

The scientific-theoretical basis and possibilities of socio-psychological competence of educators of preschool educational organization are revealed. Also, the content of communicative competence is scientifically justified.

References

Абдуллаева Ш.Х. Педагог профессионал компетентлилигини шакллантиришнинг ижтимоий-психологик механизмлари. (DSc) Автореферат. – Тошкент, 2019. – 61 б.

Айзенк Г.Ю. Понятие и определение интеллекта //.Вопросы Психологии № 1. – М., 1995.– С. 111-131.

Андреев В.И. Педагогическая эвристика для творческого саморазвития многомерного мышления и мудрости: монография. – Казань: Центр инновационных технологий, 2015. – 288 с.

Ганжиев Ф.Ф. Мактабгача таълим муассасаси тарбиячилари социалпсихологик компетентлигининг психологик хусусиятлари // Психология. Илмий журнал. – Бухоро. 2020. № 2 (махсус сон). – Б. 78–82.

Собирова Д.А. Социал компететлик: назария ва амалиёт. Монография. – Бухоро.: Камолот нашриёти. 2022. .– 116 б.

Қодиров Б.Р., Қодиров К.Б. Касбий ташхис методикалари тўплами/ Амалиётчи психологлар учун методик қўлланма. – Тошкент: ЎзМУ, 2003. – 94 б.

Published

2024-12-12