FORMATION OF SKILLS FOR UNDERSTANDING THE CONTENT OF A TEXT IN LITERARY EDUCATION AS A PEDAGOGICAL PROBLEM
Palvanova Nargiza Abdumuratovna, Independent researcher at the State Institute of Arts and Culture of Uzbekistan
Keywords:
literary education, literature, poetry, word, meaning, comprehension, understanding, explanation, literary and theoretical concepts, rhyme, masteryAbstract
the article discusses the scientific and theoretical foundations of the application of the method of linguistic analysis, which helps students of art education in higher educational institutions to delve into the content of a work of art, understand the meaning of a word, comprehend the art of poetry.
References
Йўлдош Қ., Йўлдош М. Бадиий таҳлил асослари. – Тошкент: Камалак, 2016. – 122- б.
Абдурауф Фитрат. Танланган асарлар. IV жилд. –Т.: “Маънавият”, 2006. 11- бет.
Ўзбек тилининг изоҳли луғати. I жилд. – Тошкент: “Ўзбекистон Миллий энциклопедияси” Давлат илмий нашриёти, 2006. – 38-б.
Долимов С., Убайдуллаев Ҳ., Аҳмедов Қ. Адабиёт ўқитиш методикаси. – Тошкент: Ўқитувчи, 1967. – 225-б.
Матжон С. Мактабда адабиётдан мустақил ишлар. – Тошкент: Ўқитувчи, 1996. – 27-б.
Йўлдошев Қ. Адабиёт ўқитишнинг асослари / Global ta’lim va milliy metodika taraqqiyoti. Respublika ilmiy-amaliy anjuman materiаllari. – Toshkent, ToshDO‘TAU, 2018. – B. 36.
Чориев А., Чориев И. Педагогиканинг методологик асоси ва илмий тадқиқот методлари. – Тошкент: Nishоn noshir, 2016. – 45-б.
Кошифий, Ҳусайн Воиз. Футувватномаи Султоний ёхуд жавонмардлик тариқати.
Форс-тожик тилидан Н.Комилов таржимаси. – Тошкент: Абдулла Қодирий номидаги халқ мероси нашриёти, 1994. – 58-б.
Новиков Л.А. Исскуство слова. – 2-е изд., доп. – М.: Педагогика, 1991. – С. 5.
Қамбарова.С. Адабиётни ўқув фани ва санъат тури сифатида ўқитиш методологияси. Докторлик дисс. –Тошкент. 2024. 284 б.
Тўхлиев Б. Адабиёт ўқитиш методикаси. – Тошкент: Янги аср авлоди, 2006. – 13-б.
Йўлдош Қ., Йўлдош М. Бадиий таҳлил асослари. – Тошкент: Камалак, 2016. – 122-б.
Қуронов Д. Адабиёт назарияси асослари. – Тошкент: Академнашр, 2018. – 112-б.
Mirqosimova M. Adabiy taqlil metodikasi (Adabiyot o’qituvchilari va talabalar uchun qo’llanma). – T.: RO’MM, 1993. 27-b.
Йўлдошев М. Бадиий матн лингвопоэтикаси. – Тошкент: Фан, 2008. – 160 б.
Mahmudov N. Til ilmi va ta’limining muntazamligi // Til va adabiyot ta’limi. 2021. № 10. – 8-б.
Новиков Л.А. Искусство слова. – Москва: Педагогика, 1991. – С. 24–25.
Махsudova M. Мuloqot psixologiyasi. O‘quv qo‘llanma. – Toshkent: Turon- iqbol, 2006. – 23-б.
Белинский В. Г. Адабий орзулар. –Т.: Ғ. Ғулом номидаги адабиёт ва санъат нашриёти, 1977. 108- бет.
Гассет-и-Хосе Ортега. Дегуманизaция искусства. В книге “Современная книга по эстетике. Антология». –Москва.“Иностр. лит”., 1957. с. 451.
Гуковский Г.А. Изучение литературного произведения в школе. (Методологические очерки о методике). –Москва-Ленинград. 1966. С. 41.
Асмус В.Ф. Вопросы теории и истории эстетики. -М., 1968. С. 56.
Бобылев Б.Г. Теоретические основы филологического анализахудожсственного текста в нatsiональном педвузе. Дисс. докт. пед. наук. –Москва. 1991. -С. 296.
Выготский Л. С. Психология искусства. –Москва. «Педагогика», 1987. -С. 341.