FEATURES OF LANGUAGE TEACHING MEDICAL STUDENTS

Parpieva Malika Salaxitdinovna Senior Lecturer of Tashkent State Dental Institute, Dilnoza Madirovna Yunusova Senior Lecturer of Tashkent State Dental Institute

Authors

  • Parpieva Malika Salaxitdinovna, Dilnoza Madirovna Yunusova TerDU

Keywords:

teaching language to medical students, project method, role-playing games, authentic, texts, audio materials

Abstract

This article is devoted to a detailed and comprehensive study of the features of teaching language to medical students, which represents a pressing and integral problem in the modern educational process. As you know, medical students, striving to become qualified specialists in this field, are faced
with the indispensable need to master a specialized language, which serves as a tool for mastering medical knowledge and also ensures effective communication with patients and colleagues. It is important to note that developing and implementing effective training methods for these specific audiences is of particular importance for their subsequent successful professional training and excellent performance in the medical field.

References

Мяконький, РВ (2020). Профессиональное становление начинающего хирурга в аспектах андрагогики и социологии медицины. [HTML]

Плотникова, ГМ (2021). Перевод терминов с английского на русский язык в медицинском дискурсе на примере статей по кардиологии: дипломная работа (проект) специалиста …. tsu.ru

Налбандян, СР (2022). К ВОПРОСУ О СОЗДАНИИ ЛЕКСИЧЕСКИХ СЛОВАРЕЙ- МИНИМУМОВ ПО РУССКОМУ ЯЗЫКУ ДЛЯ СТУДЕНТОВ-МЕДИКОВ. ББК 81.2 я43. ksmuconfs.org

Исмаилова, Н. А. (2024). ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИСКУССТВЕННОГО ИНТЕЛЛЕКТА В ОБУЧЕНИИ МЕДИЦИНСКИХ ПРЕДМЕТОВ. ОБРАЗОВАНИЕ НАУКА И ИННОВАЦИОННЫЕ ИДЕИ В МИРЕ, 41(1), 141-151. newjournal.org

Бакаев, Н (2023). ОБУЧЕНИЕ ЛАТИНСКОМУ ЯЗЫКУ СТУДЕНТОВ-МЕДИКОВ СКВОЗЬ ПРИЗМУ ИННОВАЦИОННЫХ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ТЕХНОЛОГИЙ. Евразийский журнал академических исследований. in-academy.uz

Игнатьева, Т. С., & Мясникова, И. А. (2021). Коммуникативный подход к обучению иностранному языку студентов-медиков. Проблемы современного педагогического образования, (71-2), 152-156. cyberleninka.ru

Щипицын, А. Я., Заварухин, Н. Е., Мочалов, Ю. А., & Торкай, Н. А. (2024). ГИГИЕНИЧЕСКАЯ ОЦЕНКА КАЧЕСТВА СНА СТУДЕНТОВ ЮЖНО-УРАЛЬСКОГО ГОСУДАРСТВЕННОГО МЕДИЦИНСКОГО УНИВЕРСИТЕТА. В журнале представлены научные обзоры, статьи проблемного и научно-практического характера, 72. science-medicine.ru

Published

2025-02-08