ХОРИЖИЙ ТИЛНИ ЎҚИТИШДА НОФИЛОЛОГ ТАЛАБАЛАРНИНГ КАСБГА ЙЎНАЛТИРИЛГАН ОҒЗАКИ НУТҚ КЎНИКМАЛАРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ ЎЗИГА ХОС ХУСУСИЯТЛАРИ
Норматова Нуржамол Норматовна Самарқанд давлат чет тиллар институти доцент в.в.б., PhD
Ключевые слова:
коммуникативлик, психолингвистика, танқидий фикрлаш, нутқ вазиятлари, мантиқийлик ва узвийлик, идентификациялаш.Аннотация
Мазкур мақолада нофилологик йўналиш талабаларининг хорижий тилидаги касбга йўналтирилган оғзаки нутқ кўникмаларини ривожлантиришнинг ўзига хос хусусиятлари, уларда ўз фикр-мулоҳазаларини эркин баён этиш ҳамда суҳбатдош томонидан узатилаётган хабар ёки маълумотларни эшитиш орқали қийинчиликларсиз тушуниш, яъни тилдан коммуникатив мақсадларда фойдалана олиш номутаносиблиги, уларда ушбу компетенцияни такомиллаштириш орқали ўз касбий мутахассислиги доирасида мулоқот қилишга ўргатиш масала ва муаммолари ёритилади. Бунда олий таълим босқичидаги хорижий оғзаки нутқ кўникма ва малакаларини ривожлантириш, жараённинг психолингвистик хусусиятларини назарда тутган ҳолда, специфик (хусусий) ва ўхшаш (умумий)лик асосида систематизациялаш орқали амалга ошириш принципи илгари сурилади.
Библиографические ссылки
Anna–Maria, STOICA. Methods for the assessment of ESP. –New York: UТТ, 2006. – 329 p. 2. Bensaci, H. S. An introduction to English for Specific Purposes (ESP). – Algerian University, 2016. –301 р. 3. Goh, C., Teaching speaking in the language classroom. –Singapore: SEAMEO Regional Language Centre, 2007. – 274 р. 4. Жалолов Ж.Ж. Чет тил ўқитиш методикаси. –Т.: Ўқитувчи, 2012. – 320 б. 5. Крупченко А.К., Кузнецов А.Н. Основы профессиональной лингводидактики: Монография. –М.: АПКППРО, 2015. –232 с. 6. Мaтухинa Д.Л. Oсoбеннoсти oбучения инoязычнoму oбщению студентoв нелингвистических специaльнoстей нa oснoве кoммуникaтивнoгo пoдхoдa. – Тoмск, 2011.– 251 с. 7. Мильруд Р.П. Методика преподования английского языка: учеб. пособие для вузов. –М.: Дрофа, 2007. – 253 с.
Oбрaзцoв П. И. Метoдoлoгия, метoды и метoдикa педaгoгическoгo исследoвaния: учебнoе пoсoбие. – Oрел, 2016. –134 с. 9. Рашидова Ф.М. Совершенствование концептуально-методических основ внедрения в систему непрерывного образования Узбекистана (на примере английского языка). Дисс. док. пед. наук, –Т. 2017. – 309 с.
Соловова Е.Н. Методика обучения иностранным языкам, Продвинутый курс. –Москва, 2008. – 165 с