SOCIAL PSYCHOLOGICAL FEATURES OF LEARNING ENGLISH
Uzbekistan State physical University of education and sports Nukus branch researcher Theory of physical education and humanities researcher of the Department of Sciences
Keywords:
activity ability, foreign language, motivation, mnemonics, memory, thinking, intelect, trust, orientation towards successAbstract
this article explores the social psychological features of learning English as well as determining the relevance of motivational processes in learning English TLI, justifying the priority of logical memory in learning English; interpreting the advantages of mnemotechnics in teaching English in adolescents; and cases of revealing ways to use memory practically in the process of teaching a foreign language. At the same time it was found that motivational processes are significant in the study of English TLI in students. On the basis that logical memory is a priority in the study of English in students. The advantages of mnemotechnics in teaching English in students were interpreted.In the process of teaching English, ways of practical use of memory were revealed.
References
Агеев, А.И. Организatsiонная культура современной корпорaции А.И. Агеев, М.В. Гра- чев // Мировая экономика и международные отношения. - 1999. - № 6. - С.47-52.
Алиев, В.Г. Теория организaции: учебник для вузов [Текст] / В.Г. Алиев - 3-е изд., стере- отипное. - М.: Экономика, 2005. - 123 с.
Занковский, А.Н. Организatsiонная психология: учебное пособие для студентов специ- альности «Организatsiонная психология» [Текст] / А.Н. Занковский. - 2-е изд. - М.: Флинта: МПСИ, 2012. - 648 с.
Зубов, H.A. Как руководить педагогами: пособие для руководителей образовательных учреждений [Текст] / H.A. Зубов. - 3-е изд., испр. и доп -М.: АРКТИ, 2015.- 140 с.
Красило, А.И. Проблемы диагностики психологической безопасности образовательной среды. Часть 2 [Электронный ресурс] / А.И. Красило // Психологическая наука и образование PSYEDU.ru. - 2013. - № 3.
Пидкадистый, П.И. Педагогика [Текст] : учебное пособие для студентов педагогических вузов и педагогических колледжей / под ред. П.И. Пидкасистого. - М.: Педагогическое обще- ство России, 1998. - 640 с.