O‘QITUVCHINING IJTIMOIY INTELLEKTINI RIVOJLANTIRISHNING PSIXOLINGVISTIK XUSUSIYATLARI
Ataxo’jayeva Shaxlo Anvarovna “Turan International University” o’qituvchisi
Ключевые слова:
ijtimoiy intellekt, ijtimoiy intellektning mikro, mezo va makro darajalari, kommunikativ kompetentsiya, prognostik kompetentsiya, empatiya, refleksiya, ijtimoiy intellektning kognitiv, mnemonik va empatik jihatlari, shaxsning psixologik turlari.Аннотация
Tadqiqot mualliflari o‘qituvchining ijtimoiy intellekt tuzilishini ishlab chiqdilar, o‘qituvchilarning shaxsiy fazilatlarini rivojlantirishning psixologik determinantlarini aniqladilar va asosladilar, o‘qituvchilar tomonidan rivojlanishning yuqori darajasini belgilaydigan kognitiv faoliyat uslublaridan foydalanishning o‘ziga xos xususiyatlari. ijtimoiy intellekt. O‘qituvchining ijtimoiy intellekti kognitiv, tizimli va integral tuzilmalarni o‘z ichiga olgan murakkab shaxsiy neoplazmalar ekanligi ko‘rsatildi. Tizimli quyi tuzilmalar - bu kommunikativ va prognostik kompetentsiyalar bo‘lib, ular o‘z navbatida ajralmas tarkibiy qismlarni, xususan, oldindan ko‘rish, markazsizlashtirish, intellektual boshlash, qaror qabul qilish, rejalashtirish, nazorat qilish va o‘zini o‘zi boshqarish, fikrlash va boshqalarni o‘z ichiga oladi. Mutaxassisning kognitiv kompetentsiyasining tarkibiy qismi bo‘lgan kommunikativ kompetentsiya va o‘qituvchining qobiliyati, birinchi navbatda, ijtimoiy intellektning mikrodarajasida (o‘qituvchining kognitiv kompetentsiyasining ta’sirini tushunish va bashorat qilish qobiliyati) taqdim etiladi. odamlarning xulq-atvori, mantiqiy muhim xususiyatlarni va shaxsning turli xil noverbal reaktsiyalarini umumlashtira olish qobiliyati; ijtimoiy vaziyat kontekstiga qarab shaxsning og‘zaki reaktsiyalaridagi o‘zgarishlarni tushunish qobiliyati; ularga sabab bo‘lgan ijtimoiy vaziyatning mantiqiyligini tushunish qobiliyati. shaxslararo o‘zaro ta’sir holatining rivojlanishi, bu vaziyatlarda turli odamlarning xatti-harakatlarining ahamiyati, shuningdek, shaxsiy va intellektual aks ettirish). Shu bilan birga, prognostik kompetentsiya va empatiya mezo darajada taqdim etiladi, ijtimoiy intellektning ishlashini ta’minlaydigan kutish, markazsizlashtirish, intellektual tashabbus, qarorlar qabul qilish, rejalashtirish, nazorat qilish va o‘zini o‘zi boshqarish, aks ettirish va boshqalar mexanizmlari, makro darajada.
Библиографические ссылки
Avlaev O. U. Gender differences of social intelligence in student development. Scientific journal «Psychology». 2021. № Pages 1, 34-41.
Авлаев, О. У., & Бутаева, У. А. (2021). Талаба пcихологик камолоти масаласи. Academic research in educational sciences, 2(5), 4-11.
Авлаев, О. У. (2021). Талабалар камолотида ижтимоий интеллектнинг гендер фарклари.«.
PSIXOLOGIYA» ILMIY JURNAL, 3441.
Avlaev, O. U. (2020). The role of social intelligence in personal development. Association with Novateur Publication India’s A Multidisciplinary Peer Reviewed Journal, 692-698. 4. Mamatkulov, H.A., Mamatkulova, Z. G., & Avlaev, O. (2020).
Atakhujaeva Sh.A https://cyberleninka.ru/article/n/self-destructive-behavior-and-its-essence Pedagogik ta’lim klasteri: muammo va yechimlar 371-375 b
Usarov J. D. Khimmataliev, N. Kuvvatova, Sh. Atakhujaeva, N. Akbarova https://www. researchgate.net/publication/363199405_Pedagogical_competence 174-175b
DIAGNOSIS OF ADOLESCENTS’ UNDERSTANDING OF MORAL AND LEGAL FORMS Author Shahlo Anvarovna AtakhujaevaVol. 1 No. 4 (2022): INTERNATIONAL СONFERENCE ON LEARNING AND TEACHING 2022/4 156-165.