TALABALARDA AQLIY KOMPETENTLIKNI TAKOMILLASHTIRISH YO‘NALISHLARI
Amonova Nargiza Muxtarovna, Mustaqil izlanuvchi, Biokimyo kafedrasi assistenti, Buxoro davlat tibbiyot instituti
Ключевые слова:
kompetentlik, baholash, ma’lumot, kreativlik, intellektual salohiyat, yoshlar, bilim va ko‘nikma.Аннотация
Maqolada talabalarda aqliy kompetentlikni takomillashtirishning bir qator jihatlari ko’rib o’tilgan. Xususan aqliy kompetentlik turlari va ularning rivojlanish bosqichlari, takomillashtirish yo‘nalishlari haqida fikr yuritilgan. Oliy ta’lim muassasalarida talabalar kompetentligini aniqlash nihoyatda muhim masala sanaladi. Chunki talabalarning ta’lim-tarbiya jarayonida faoliyat yuritishi uning kompetentligi bilan chambarchas bog‘liqdir. Shaxsning o‘z-o‘zini anglashi va uning qadriyatlarga munosabatlari, bu qadriyatlarni tanlay bilishi, ularni asoslash va umume’tirof etilgan ijtimoiy me’yorlar nuqtai nazaridan, shuningdek ularning ijtimoiy mavqei nuqtai nazaridan baholash qobiliyatini namoyon qilishi, shaxsning xulq-atvori, ijtimoiy xulq-atvorining aniq maqsadlari va ijtimoiy yo‘nalishini belgilashda muhim ahamiyat kasb etadi.
Библиографические ссылки
Blinov V.I. (2004). Практическая подготовка будущих учителей: прогматика, преспективы. Москва. ИОО. МОНРФ. 1-9 стр.
Bermus A.G. (2005). Проблемы и перспективы реализатсии компетентностного подхода в образовании. www.эидоc.ру. http://www.eidos.ru/journal/2005/0910-12.htm.
Olsson, Thomas; Martensson Katarina and Roxa, Torgny. (2010). Pedagogical competence.
Swedish, Division for Development of Teaching and Learning, Uppsala University, https://mp.uu. se/documents/432512/1163536/NSHU+Eng_inlaga%5B1%5D.pdf/353a7746-fd1a-678a-f0f9- 8cffe89036ad .
Сластенин В., Исаэв И., и дрг. (2006). Педагогика. Учебная пособия. 576 стр. 5. Елегина В.С., Похлебаэв С.М. (2012). Компетентносный подход к организации обучения студентов в педагогическим вузе. Фундаменталное исследование.. № 3.