TA’LIM MUASSASASALARI RAHBARLARINING TANQIDIY TAFAKKURINI SHAKLLANTIRISH MODELI
Nigmatova Mo’tabarxon Xusanovna, Qo’qon universiteti Ta’lim muassasalarining boshqaruvi yo’nalishi magistranti, Qo’chqarova Feruza Maxammadqosimovna, p.f.b.f.d. (PhD), Andijon davlat universiteti pedagogika kafedrasi professori
Ключевые слова:
tanqidiy fikrlash, ta’lim muassasasalari rahbarlarining tanqidiy tafakkurini shakllantirish modeli, bilimlarni o’zlashtirish, kognitiv qobiliyatlarni rivojlantirish, metakognitiv xabardorlik.Аннотация
Ushbu maqolada ta’lim muassasalari rahbarlarining tanqidiy tafakkurini shakllantirish modeli, uning dolzarbligi, ijtimoiy-pedagogik zaruriyati hamda ta’lim jarayonidagi ahamiyati yoritib berilgan. Mualliflar ta’lim rahbarlarining tanqidiy fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirish orqali ta’lim tizimining samaradorligini oshirish masalalarini tahlil qiladilar. Maqolada tanqidiy tafakkur shakllanish jarayonini boshqarish, rahbarlarning qaror qabul qilish qobiliyatlarini kuchaytirish va ularning innovatsion yondashuvlarini rivojlantirish usullari bayon etilgan. Shuningdek, ushbu modelning amaliyotga tatbiq etilishi, rahbarlar orasida tanqidiy fikrlashni rivojlantirishda samarali yondashuvlarni joriy etish imkoniyatlari ko‘rib chiqiladi. Maqola rahbarlarning tanqidiy tafakkurini rivojlantirish orqali ta’lim jarayonining sifatini oshirish va boshqaruv samaradorligini ta’minlash masalalariga e’tibor qaratadi.
Библиографические ссылки
Векслер М. Критическое мышление: дис. … канд. психол. наук / М. Векслер. – Киев, 1973.
Тягло А.В. Критическое мышление: проблема мирового обра зования 21 века / А.В. Тягло, Т.С. Воропай. – Харьков: Университет внутренних дел, 1999. – 285 с.
Белоусова А.Б. Интеллектуальный потенциал общества и развитие мышления учащихся и студентов: сб. науч. тр. / А.Б. Бело усова. – Казань, 2001. – 497 с.
Шаюсупова А. А., Хайдарова Р. А. Формирование педагогической компетентности преподавателя языкового вуза в системе непрерывного образования //Бюллетень науки и практики. – 2019. – Т. 5. – №. 6.