HAR XIL ISHORALI SONLARNI QO‘SHISH MAVZUNI O‘QITISH METODIKASI
Rashidov Anvarjon Sharipovich Buxoro davlat pedagogika instituti Aniq fanlar kafedrasi dotsenti, Faxridinova Mehribon Faxridin qizi Buxoro davlat pedagogika instituti 2-bosqich talabasi
Ключевые слова:
Положительное число, отрицательное число, «Зинама-зина», «Чархпалак», «Найди спрятанный предмет», современная педагогика, современные методы обучения.Аннотация
Ushbu maqolada zamonaviy ta’limda yuqori natijalarga qisqavaqt ichida erishish uchun o‘qituvchilardan talab qilinadigan pedagogik mahorat va innovatsion yondashuvlar haqida so‘z yuritiladi. Matematika darslarini samarali o‘tkazish uchun pedagogik texnologiyalar va interfaol usullar qo‘llanishining ahamiyati tahlil qilinadi. Xususan, “har xil ishorali sonlarni qo‘shish” mavzusini o‘rgatishda qo‘llaniladigan metodlar, jumladan, zinama-zina va kichik guruhlarda ishlash metodlari, batafsil tavsiflanadi. Maqolada bir xil ishorali va turli ishorali sonlarni qo‘shish qoidalari va misollar orqali tushuntiriladi. Mavzuni mustahkamlash uchun turli o‘yinlar va amaliy mashg‘ulotlar taklif etiladi. Shuningdek, o‘quvchilarning mavzuni tushunganligini aniqlash va mustahkamlash uchun qo‘llaniladigan “Uchta to‘g‘ri va bitta noto‘g‘ri” metodining tavsifi beriladi. Maqolada 6-sinf matematika darsligi asosida tuzilgan misol va masalalar keltiriladi va zamonaviy pedagogik texnologiyalarning samaradorligi yoritiladi. Interfaolusullar yordamida ta’lim jarayonining samaradorligini oshirish bo‘yicha tavsiyalar beriladi.
Библиографические ссылки
Educating teachers of science, mathematics, and technology : new practices for the new millennium / Committee on Science and Mathematics. Copyright 2001 by the National Academy of Sciences. Constitution Avenue, N.W. Washington
Djurayev R.X va boshqalar. Pedagogik atamalar lug‘ati. –T.: “Fan nashriyoti”, 2008 yil. – 94-bet
A.Sh.Rashidov. M.F.Faxridinova. O‘quvchilarning bilimini baholashda xalqaro baholash dasturlari. “Fizika, matematika va informatsion texnologiyalarning innovatsion rivojlanishdagi o‘rni” mavzusidagi Respublika ilmiy-nazariy anjuman. Buxoro. 222-227 bet.
A.Sh.Rashidov. S.A.Mehmonova. Matematik analiz fanini o`qitishda interfaol metodlar: “KEYS-STADI” metodi “Fizika, matematika va informatsion texnologiyalarning innovatsion rivojlanishdagi o‘rni” mavzusidagi Respublika ilmiy-nazariy anjuman. Buxoro. 165-169 bet.
A.Rashidov. M.Faxridinova Matematika darslarida EKUB va EKUKlarning o‘ziga xos xususiyatlari“Pedagogik mahorat”. Ilmiy – nazariy va metodik jurnal, № 5 son, 2-qism. Buxоro. 2023. – B. 127-134
A.Rashidov. S.Mehmonova O‘quvchilarni o‘qitishda test yaratuvchi dasturlardan foydalanish“Pedagogik mahorat”. Ilmiy – nazariy va metodik jurnal, № 5 son, 3-qism. Buxоro. 2023. – B. 112-117
M.F.Faxridinova. “Umum ta’lim maktablarida matematika fanini o`qitilishining asosiy maqsadlari” . “Fan, ta’lim va innovatsiyalar: nazariya, amaliyot, natijalar” mavzusida ilmiy- nazariy anjuman.Buxoro. 183-186 bet
Rasulov T.H., Rashidov A.Sh. The usage of foreign experience in effective organization of teaching activities in Mathematics. International Journal of Scientific and Technology Research. 9:4 (2020), pp. 3068-3071.