FACTORS AFFECTING THE ADAPTATION OF ENTREPRENEURS IN A CHANGING SOCIO-PSYCHOLOGICAL ENVIRONMENT

Ulugova shahlola Musliddinovna, associate professor, candidate of psychological sciences, Bukhara State University, Department of psychology and sociology

Authors

  • Ulugova Shahlola Musliddinovna TerDU

Keywords:

adaptation, entrepreneurship, secondary professional activity, market relations.

Abstract

the article talks about the factors affecting the adaptation of entrepreneurs in a changing socio-psychological environment. The adaptability of entrepreneurs to market relations is revealed through scientific methodologies.

References

Щербатых Ю.В. Психология предпринимательства и бизнеса. - СПб., 2008.

Улугова Ш.М. “Действующие компоненты на социально-психологической адаптации женщин-предпринимателей”. Журнал“Теория и практика современной науке”. Выпуск №5 (47) 2019.

Каримова В.М., Акрамова Ф.А. Иқтисодий психология. - Т., 2005.

Карпов А.В. Психология менеджмента: Учебное пособие.-М.: Гардарики.

Ҳайитов О.Э., Очилова Г.О. Тадбиркорлик психологияси: ўқув қўлланма. Т.: «Fan va texnologiya», 2008.

Улугова Ш.М., Нематова Р.Р. “Воздействие ценностей на приспособление женщин к рыночным отношениям”. Наука. Мысль: электронный периодический журнал. №6– 1 за 2016.

Улугова Ш.М., Акрамов А.А. “Тадбиркорлик шахси фаолиятида иқтисодий жараёнлар”. “Innovative activity in the education system – guarantee of quality and effectiveness”. Collection of Papers from II International Scientific Conference. Uzbekistan. 2018.B - 156-160.

Published

2024-05-24