PEDAGOGICAL AND PSYCHOLOGICAL FEATURES OF MORAL EDUCATION OF YOUNGER SCHOOLCHILDREN

Axatova Xilola Aktamovna, Navoi State Pedagogical Institute Lecturer of the Department of General Pedagogy and Psychology

Authors

  • Axatova Xilola Aktamovna TerDU

Keywords:

elementary school students, adolescence, individuality, special psychological techniques, personality traits, sociological research, temperament, ability, moral education.

Abstract

This article explores the pedagogical – psychological features of the moral education of elementary students. Also based on the theoretical foundations of moral education of elementary students, analyzed the views of middle Asian thinkers on the moral idea, revealed ways of moral education of elementary students. In addition, there is talk of organizing elementary classes with their conversations on a moral topic.

References

Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте / Л.И. Божович. – М.: Ака- демия, 2013. – 340 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://psyjournals.ru/sgu_socialpsy (дата обращения: 12.11.2017).

Веракса Н.Е. Развитие ребенка в дошкольном детстве / Н.Е. Веракса, А.Н. Веракса. – М.: Мозаика-Синтез, 2010. – 300 с. 3.Козлова С.А. Нравственное воспитание дошкольников в современном мире / С.А. Козлова. – 2001. – №9 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://moluch.ru/archive/87/16622/ (дата обращения: 04.11.2017).

Колдунов Я.И. Нравственное воспитание личности школьника / Я.И. Колдунов. – М.: АСТ, 2010. – 197 с.

Логинова В.И. Нравственное воспитание детей старшего дошкольного возраста. «Дошколь- ная педагогика» / В.И. Логинова, П.Г. Саморукова. – М., 1983.

Published

2024-06-24