JAHON “AYOL NASIR”DA AYOL OBRAZШ VA XARAKTERLAR TİPOLOGIYASI
Murtazayeva Feruza Rashitovna, dotsent, filologiya fanlari doktori (PhD), rus adabiyotshunoslik kafedrasi Buxoro davlat universiteti
Ключевые слова:
psixologizm, tipologiya, obrazlar, xarakter, mustaqillik, ijtimoiy-madaniy, individuallik.Аннотация
Ushbu maqolada F.Sagan, J.Ostin, Xelen Filding, V.Tokareva, L.Petrushevskaya asarlari asosida jahon «ayollar nasri»dagi ayol obrazlari va harakterlarlarining tipologiyasi ko‘rib chiqiladi. Jahon «ayollar nasri»da ayol psixologiyasi va ijtimoiy-madaniy kontekstning turli jihatlarini aks ettiruvchi ayol obrazlari va harakterlarining turli tipologiyalarini uchratish mumkin. Romantik qahramon: uning nozikligi, zaifligi va ideallashtirilgan sevgiga ishonishi bilan ajralib turadi. Kuchli ayol: mustaqil, maqsadli va baquvvat insonni ifodalaydi. Qo’zg’olonchi: Bu tasvir isyon, erkinlik istagi va ijtimoiy me’yorlarni rad etish bilan tavsiflanadi. Vaziyat qurboni: bu odatda qiyin hayotiy vaziyatlarga tushib qolgan, baxtsizlik, mahrumlik va qiyin sinovlarga duch kelgan ayol. Feministik: bunday qahramonlar ayollar va erkaklar tengligini faol ravishda himoya qiladilar va gender stereotiplari va kamsitishlarga qarshi kurashadilar. Coquette: Bu o’z maqsadlariga erishish uchun o’zining jozibadorligi va jozibasidan foydalanadigan ayol. Ona obrazi: Bu tasvir ona rolidagi ayolni aks ettiradi, u o’ziga xos fazilatlarga ega va bolasining hayotida muhim vazifani bajaradi.
Библиографические ссылки
Макарова И.В. (2015). Средства художественной выразительности произведений декоратив- но-прикладного искусства народа коми (текстильные изделия). Человек. Культура. Образование, (4 (18)), 92-99.
ДРОЗД Д. С., НИКОЛАЕВ Д. С., ФЕДОСЕЕНКОВ А. В. Формирование характера. Характер и темперамент //Наука молодых-будущее России. – 2017. – С. 121-123.
Зиганшина Г. Х. Концепт «Характер человека» через призму сегодняшнего дня //Вестник Башкирского университета. – 2013. – Т. 18. – №. 1. – С. 125-132.
Яковенко, Е. П. (2011). Специфика психологического романа Ф. Саган в контексте послево- енной литературы Франции (на примере романа «Bonjour tristesse»). Мировая литература в кон- тексте культуры, (6), 146-150.
Горжая А. А. Психологическая женская проза как объект исследования // Гуманитарные и юридические исследования. – 2020. - №2. – С. 175-181.
Репина А. В. Особенности психологизма в современной женской прозе (на примере про- изведений Л. Улицкой и Л. Петрушевской) // Проблемы школьного и дошкольного образования. – 2012. – С. 67-68.
Пигнастая Д. Г. Специфика «женского письма» // Реализация компетентностного подхода в системе профессионального образования педагога. – 2018. – С. 251-253.
Антипина Е. С., Гилева А. М. Феномен «женской прозы» в современной русской литературе // Global and regional research. – 2020. – №3. – С. 199-204.
. Зульфия Куралбой кизи. Сборник рассказов «Қадимий қўшиқ». (). - Т.: Узбекистан, 2012.С.161-162
Муртазаева, Ф. Р. (2020). Женское видение мира в прозе В. Токаревой.» Своя правда». Мо- лодой ученый, (4), 462-465.
Murtazaeva, F. R. (2019). PSYCHOLOGISM AS A STYLISH DOMINANT IN THE MODERN FEMALE PROSE OF V. TOKAREVA. Theoretical & Applied Science, (10), 717-720.
Муртазаева, Ф. Р. (2020). Типология женских персонажей в прозе Виктории Токаревой. In Современные исследования в гуманитарных и естественнонаучных отраслях (pp. 136-142).
Муртазаева, Ф. Р. (2023). ВНУТРЕННИЙ МИР ЖЕНЩИН В АНГЛИЙСКОЙ «ЖЕНСКОЙ ПРОЗЕ». Инновационные исследования в науке, 2(10), 44-48.