TALABALARDA XULQ-ATVOR BOSHQARUVINING PSIXOLOGIK XUSUSIYATLARI
Yusupova Dilorom Toshtemirovna Navoiy davlat pedagogika instituti
Ключевые слова:
psixologik xususiyatlar, xulq-atvorni boshqarish, talabalar, ta’lim muhiti, motivatsiya, o’z-o’zini tartibga solish, xulq-atvor namunalari, ta’lim jarayoni, xulq-atvorni boshqarish va ta’lim yutuqlari o’rtasidagi bog’liqlik, pedagogik psixologiya, pedagogik strategiyalar, talaba rivojlanishi, ta’lim, o’zaro ta’sir strategiyalari, o’quv muhiti.Аннотация
Ushbu maqola ta’lim muhitida o’quvchilarning xatti-harakatlarini boshqarishning psixologik jihatlarini o’rganishga bag’ishlangan. Talabalarning psixologik xususiyatlari, ularning motivatsiyasi, o’z-o’zini tartibga solish strategiyalari va ta’lim muhitida o’z xatti-harakatlarini boshqarish samaradorligi o’rtasidagi bog’liqlikka alohida e’tibor beriladi. O‘rganishlar natijasida o‘qituvchilar va boshqaruv xodimlariga o‘quv jarayonini optimallashtirish, o‘quvchilarning muvaffaqiyatli o‘qishi va rivojlanishi uchun yanada qulay shart-sharoitlar yaratish bo‘yicha amaliy tavsiyalar belgilandi. Talabalarning xulq-atvorini boshqarishning psixologik xususiyatlarini tahlil qilish ta’lim psixologiyasi sohasiga va universitet jamoasida samarali o’zaro ta’sir strategiyasini shakllantirishga muhim hissa qo’shadi.
Библиографические ссылки
Зимняя И.А. Педагогическая психология: уч. для студентов по пед. и психол. направ. и спец. — М.: Логос, 2000. — С. 45.
Ананьев Б.Г. К психофизиологии студенческого возраста / Современные психолого- педагогические проблемы высшей школы / Под ред. Б.Г. Ананьева, Н.В. Кузьминой. — Вып. 2. — Л.: ЛГУ, 1974. — С.89
Выготский Л.С. Собр. соч. в 6 т. / Под ред. А.М. Матюшкина. — М.: Педагогика, 1982—1984. — Т. 3. — С. 109.
Ильин В.С. О повышении системности в педагогической подготовке студентов к работе в школе / Современные задачи общеобразовательной школы и проблемы подготовки педагогических кадров: Сб. науч. тр. АПН СССР НИИ общей педагогики. — М., 1978. — С. 24—36.
Никитин В.А. Начало социальной педагогики: уч. пос. — М.: Флинта, 1999. — С. 72.
Павлова Л.Н. Содержание и организация самообразовательной деятельности по формированию субъективной активности студентов: Автореф. дис….канд.пед.наук. — Красноярск, 2000. — С. 19