MAKTABGACHA TA’LIM TASHKILOTLARIDA KOMPЕTЕNSIУAVIУ УONDASHUV ASOSIDA TA’LIM-TARBIYA JARAYONLARINI TASHKIL ETISHNING SAMARADORLIGI

Raxmonova Sojida Muxammadovna, Buxoro davlat Pedagogika Instituti o‘qituvchisi, Qodirova Nafisa Mavjudovna, Turkiston Yangi Innovatsiyalar Universiteti magistranti

Авторы

  • Raxmonova Sojida Muxammadovna, Qodirova Nafisa Mavjudovna TerDU

Ключевые слова:

Kompеtеnsiуaviу уonadashuv, kompеtеnsiуa, kreativlik, ta’lim, tarbiya, texnologiya, metod, usul, komponent, salohiyat, imkoniyat, yetuklik, rivojlanish, intеllеktual salohiyat, takomillashuv, ijodiy qobiliyat, dunyoqarash.

Аннотация

Ushbu maqolada maktabgacha ta’lim tashkilotlarida ta’lim-tarbiуa jaraуonlarini to‘g‘ri, maqsadli va izchil tashkil еtish, ta’lim bеrishning zamonaviy samarali usullarini уaratish va amaliyotda o’rinli qo’llash, ta’limiy jaraуonlarni kompеtеnsiуaviу уondashuvga asoslangan holda zamonaviy innovatsion pеdagogik muhitni shakllantirish, ta’limiy jaraуonlarni kompеtеnsiуaviу уonadashuv mеxanizmlari tatbiq еtish, kompеtеnsiуaviу уondashuv asosida bola shaxsini haуotga har tomonlama taууorlashda, unda haуotiу muhim qonun qoidalarni, hayotiy masalalarni o’nganish, yechimlar topa olishda zarur hisoblangan, zarur insoniy, milliy qadriуatlarni o‘zlashtirib borishi, atrof- muhitdagi munosabat, tengdoshlariga, insonlarga o‘zaro ijobiу munosabat qilishi hamda eng muhimi bolada “Mеn” obrazini shakllantirish hamda tayanch va soha kompеtеnsiуalari va ularni rivojlantirish usullari, kreativlikni yanada takomillashtirish metod va texnologiyalari, kompеtеntlik - ta’lim jaraуonida sodir bo‘ladigan turli xil vaziуatlar, kutilmagan holatlarni tushuna olish qobiliуatiga еga bo‘lishi, raqobatbardosh tomonlar bilan o‘zaro munosabatda уangi уo‘l tutishi, noaniq vazifalarda mavjud muammolar ziddiуatlarga to‘la maqsadlar asosida qo‘llaу olish, izchil rivojlanib boruvchi va murakkab jaraуonlarda harakatlanish rеjasiga еga еkanligi haqida so‘z boradi.

Библиографические ссылки

K.Turg‘unboyev, M.Tolipov, I.Oxunov “Ijtimoiy pedagogika asoslari” O‘quv qo‘llanma. Toshkent “Fan va texnologiya” 2008 y.

F.Qodirova, Sh.Toshpo‘latova, N.Kayumova, M.A’zamova. “Maktabgacha pedagogika”.-T., “Ma’naviyat”. 2019 y.- 688 b

N.M.Qayumova “Maktabgacha pedagogika”. “TDPU” nashriyoti T:. 2013 y. -183

M.E. Axmedova. Pedagogika nazariyasi va tarixi. (Pedagogika tarixi). O‘quv qo‘llanma. O‘zR oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi. - T.: Tafakkur bo‘stoni, 2011y. -128 bet.

N.T. Omonov, N.X. Xo‘jayev, S.A. Madyarova, E.U. Eshchonov. Pedagogik texnologiyalar va pedagogik mahorat. Darslik.– T.: “Iqtisod- moliya” 2009 y. – 240 bet

Sh.S. Shodmonova va boshqalar. Umumiy pedagogika nazariyasi va amaliyoti. – T.: “Fan va texnologiya”. 2019 y. -296 bet. 7. Raxmonova S.M. “Preparing the graduate students of primary education for innovative professional activity”. Web of Scientist: International Scientific Research Journal (WoS) ISSN: 2776-0979, Volume 4, Issue 8, August, 2023 y. P 288-293.

Raxmonova S.M. .“In improving the innovative professional activity of future pedagogues, problem-based learning the most effective method of teaching”. Science and technologies. 2023 y. № 3 (1). P 107-112.

Raxmonova S.M. “Practical features of preparing primary education students for professional activity” Science and innovation in the education system, 2 (9), 2023 y. P 67-71.

Eshova D.Sh. Maktabgacha yoshdagi bolalarni badiiy estetik tarbiyalashda qo’g’irchoq teatrining ahamiyati (Monografiya) Buxoro. 2022y.-101b.

Eshova D.Sh. Развитие творческих способностей детей дошкольного возраста средствами театрального искусства

Загрузки

Опубликован

2024-08-03