BO’LAJAK O’QITUVCHILAR TYUTORLIK FAOLIYATINI AMALGA OSHIRISHLARIDA MUHIM SHAKL VA VOSITALARI
Narzulloyev Yashin Uchqun o’g’li Navoiy davlat pedagogika instituti “Pedagogika va psixologiya” kafedrasi o’qituvchisi, tayanch doktoranti (Phd)
Ключевые слова:
tyutor, tyutorlik, tyutorlik texnikasi, tyutorlik faoliyati metodlar, tyutorlik faoliyat vositalari, tyutorlik ishi.Аннотация
Ushbu maqolada tyutorlar faoliyatida qo’llaniladigan shakl va vositalar xorij tajribasi asosida tahlil qilindi. Tyutor talabalar bilan ishlashda qo‘llashi mumkin bo‘lgan texnologiya va usullar o’rganildi. Bular Case learning” (amaliy vaziyatlar tahliliga asoslangan o‘qitish usuli); “Portfolio” (ta’lim natijalarini taqdim etish usuli);“Munozara” (ommaviy muhokamani tashkil etish usuli). Tyutor ish shakllari - konsultatsiyalar, individual va guruhli o’quv mashg’ulotlari (seminarlar), tarbiyaviy tadbirlar, treninglar talabalarning yoshi va imkoniyatlarini hisobga olgan holda qo’llanilishi pedagogik-psixologik jihatdan ko’rib chiqildi.
Библиографические ссылки
O’zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 8-oktabrdagi “O’zbekiston Respublikasi oliy ta’lim tizimini
yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to’g’risida”gi PF-5847-son Farmoni//lex.uz
Oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirining 2021 yil 30 sentabrda qabul qilingan Oliy ta’lim muassasalarida tyutorlik
tizimi joriy etish to’g’risidagi buyrug’i va nizomi
Габдулхаков, В.Ф. Тьюторинг творческой деятельности. Компоненты педагогической технологии / В. Ф.
Габдулхаков. - Москва, 2013. - С. 133¬155.
Ковалева, Т.М. Тьюторское сопровождение как управленческая технология. Технологии открытого
образования / Т.М. Ковалева. - М. : АПКиПРО, 2002. - 23 с.
Абрамовских, Н.В., Казаева, Е.А. Тьюторство: история и современность // Вестник Шадринского
государственного педагогического института. 2013. - №3(19). — С. 10.
Колосова.Е.Б. Тьютор как новая педагогическая профессия. М. Чистые пруды.2008.
Челнокова, Е.А. Тьюторство в ретроспективе // Известия Волгоградского государственного педагогического
униврситета. - 2012. -№7. — Т. 71. — С. 117
Волченкова, К.Н. Тьюторское сопровождение как основа субъект-субъектных отношений тьютора и студента
// Вестник Южно-Уральского государственного университета. - 2013. - №3. - Т. 5. - С. 73
Ковалева, Т.М. Возможности тьюторского сопровождения в современном
Ковалева, Т.М. Возможности тьюторского сопровождения в современном ВУЗе:[Электронный ресурс].
URL: http://www.thetutor.ru/library/higher_education/39 .
Профессия «тьютор» / Отв. ред. С.Ю. Попова. - М.-Тверь: «СФК-офис», 2008. - С. 38.
Андреева, Е.А. Сравнительный анализ моделей тьюторства (на примере Англии,Германии, Объединенных
Арабских Эмиратов и России): автореф. дисс. ... канд. пед.наук / Е.А. Андреева. - М., 2012. - С. 13.
Молоков, Д.С. Зарубежный опыт тьюторского сопровождения развития одарённого ребёнка в условиях
взаимодействия общего, дополнительного и профессионального образования // Ярославский педагогический
вестник. - 2014. - №1. - Т. 2. — С. 62.
Бочкарева, С.М. Особенности тьюторства в современной зарубежной высшей школе //Высшее образование
сегодня. - 2011. - № 3. - С. 9.