USE OF PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES IN TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE IN PEDAGOGICAL UNIVERSITIES
Sayyora Mirsadikovna Saidjalalova Joint Belarusian-Uzbek Intersectoral Institute of Applied Technical Qualifications in Tashkent, First Vice-Rector for Youth Work, Spirituality and Education, (PhD)
Keywords:
Pedagogical technologies, language portfolio, pedagogical science and practice, self- assessment, motivation, speech competenceAbstract
The article says that mastering foreign languages in accordance with the requirements of modern society poses new challenges to the methodology of teaching foreign languages. The systematic development of strategic actions to improve the availability of high-quality educational services worldwide,
the training of highly qualified personnel in accordance with modern labor market requirements create the opportunity to integrate science, education, and industrial relations, which creates a unique opportunity to develop effective mechanisms for the introduction of scientific and innovative achievements into the practice of education.
References
Указ Президента Республики Узбекистан от 11.09.2023 г. № УП-158 «О стратегии - 2030»
Указ Президента Республики Узбекистан, от 21.02.2024 г. № УП-37 «О государственной программе по реализации стратегии «Узбекистан — 2030» в «Год поддержки молодежи и бизнеса»»
Указ Президента Республики Узбекистан от 28.02.2023 г. № УП-27 «О государственной программе по реализации стратегии развития Нового Узбекистана на 2022 — 2026 годы в «Год заботы о человеке и качественного образования»
Указ Президента Республики Узбекистан от 8 октября 2019 года № УП-5847 «Об утверждении Концепции развития системы высшего образования Республики Узбекистан до 2030 года»
Указа Президента Республики Узбекистан от 24 мая 2024 года № УП-81 «О совершенствовании системы приема на учебу в высшие образовательные организации и размещения государственного заказа».
Гальскова, Н. Д. Методика. Теория и практика обучения иностранномуязыку / Н. Д.
Гальскова, З. Н. Никитиенко. – М., 2004
Коняева Л. А., Чачиба М. Д. Подходы к созданию языкового портфеля как технология контроля сформированности лингвистической компетенции студентов Вестник КемГУ № 2 (46) 2011
Лабазина Л. Н. Европейский портфель - средство оценки и самооценки знаний учащихся по иностранным языкам Ярославский педагогический вестник. 2003. №2(35). С-2
Полат, Е. С. Портфель ученика / Е. С. Полат // ИЯШ. – 2002 – № 1 – С. 22 – 27
Полесюк Р. С. Моделирование процесса языковой подготовки в вузе Вестник КемГУ № 4