OLIY O‘QUV YURTLARIDA TABAQALASHTIRILGAN YONDASHUV ASOSIDA TALABALARNING QOBILIYATLARINI RIVOJLANTIRISH YO‘NALISHLARI
Samiyeva Shaxnoz Xikmatovna, pedagogika fanlari bo ‘yicha falsafa doktori (PhD) Buxoro muhandislik-texnologiya instituti dotsenti, Barnoyeva Sevara Uchqun qizi, Buxoro davlat universiteti tadqiqotchisi
Ключевые слова:
tabaqalashtirilgan yondashuv, diagnostika, diferensiallashtirilgan darslar, interaktiv uslublar, rag‘batlantirish, qayta aloqa.Аннотация
Ushbu maqolada oliy o‘quv yurtlarida tabaqalashtirilgan yondashuv asosida talabalarning qobiliyatlarini rivojlantirish, ularning ehtiyojlari va o‘rganish uslublariga qarab ta‘lim berish jarayonlarini tashkil etish tizimi yoritilgan va individual xususiyatlariga moslashtirilgan ta’lim orqali qobiliyat va dunyoqarashlarini rivojlantirish haqida bayon etilgan hamda shaxs va uning kamoloti muammosi, taraqqiy etayotgan va o‘z taraqqiyotining yuqori nuqtasiga intilayotgan jamiyat uchun eng muhim masalalari sifatida qaralgan. O‘zining individual taraqqiyoti yo‘lidan borayotgan O‘zbekiston Respublikasida jamiyki fuqaroning ma’naviyati, shaxsiy rivoji va kamoloti, shaxs va jamiyat manfaatlarining hamohangligi har qachongidan ham muhim vosita sifatida qaralmoqda. Yosh avlod tarbiyasi va uning mukammal ta’lim olish masalalari davlat siyosati maqomi darajasida hal etilayotganligi – bu fikrning yorqin namoyondasidir. Shu sababli ham pedagoglar o‘z faoliyatlarini yuksak darajada tashkil qilishi uchun nafaqat nazariy bilimlarga ega bo‘lishlari, balki muayyan amaliy ko‘nikma va malakalarni ham egallashlari talab qilinmoqda. Shuningdek o‘zligini anglash – o‘z ichki dunyosini kashf qilishi, u haqda umumiy tasavvurga ega bo‘lish, o‘z-o‘ziga hissiy munosabat orqali, axloqiy va irodaviy sifatlarini baholash talab etiladi. Shuningdek maqolada barkamol shaxs kamolotida pedagogik mahorat va qobiliyatlarining o`rni qay darajada dolzarb ekanligi haqida fikrlar bayon etilgan.
Библиографические ссылки
O‘zbekiston Respublikasining Qonuni, 23.09.2020-yildagi O‘RQ-637-son.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 8-oktabrdagi “O‘zbekiston Respublikasi oliy ta’lim tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi PF-5847-son Farmoni. // URL: https://lex.uz/docs/4545884
Golish L.V., Fayzullayeva D.M. Ta’limda innovatsion texnologiyalar: Pedagogik texnologiyalarni loyihalashtirish. – T.: «Fan», 2011, -17-b.
Muydinovich, R. I. (2022). Raqamli texnologiyalarning rivojlanishi tufayli paydo bo‘lgan kasblar va ularni o‘rganish. pedagogs jurnali, 13(1), 117-122.
Siddiqov, I. M., & Igamberdiyev, U. R. (2021). Pedagogika oliygohlarida talabalarning ijodiy qobiliyatlarini shakillantirishda muammoli ta’lim texnologiyalaridan foydalanish. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 1(11), 1146-1163.
Samiyeva Sh. X., Narzullayeva F. F. Sovremenniye podxodi k realizatsii prinsipa dualnogo obucheniya v professionalnom obrazovanii //Sotsialno-gumanitarniye problemi obrazovaniya i professionalnoy samorealizatsii (Sotsialniy injener-2021). – 2021. – S. 69-72.
Самиева Ш. Х. Важные направления инновационной подготовки молодежи к духовно-просветительской деятельности //Качество жизни населения промышленных территорий в стратегии «Общество 5.0». – 2022. – С. 153-156.
Shomirzayev Maxmatmurod Xuramovich Ta’lim texnologiyalarini qo‘llash muammolari // Sovremennoye obrazovaniye (Uzbekistan). 2019. №9 (82). URL: https://cyberleninka.ru/ article/n/talim-tehnologiyalarini-llash-muammolari
Hamrayeva A. Ta’lim jarayonini tashkil etishga nisbatan texnoloik yondoshuv // Мактабгача таълим журнали. – 2021. Zarina Muxitdinovna Ashurova MUAMMOLI TA’LIM TEXNOLOGIYALARI, ULARNING O‘ZIGA XOS XUSUSIYATLARI // Scientific progress. 2021. №7. URL: https:// cyberleninka.ru/article/n/muammoli-talim-tehnologiyalari-ularning-ziga-hos-hususiyatlari.
https://devedu.uz/wp-content/uploads/2024/01/17.-Aralash-ta%CA%BClim-blended- learning-texnologiyasi-asosida-o%CA%BBquv-jarayonini-tashkil-etish.pdf