FEATURES OF INTERACTIVE LESSONS WITH GAME TECHNOLOGIES

Rustamova Manzura Mirkamalovna, Head of the «Methodology of Preschool and Elementary Education» Department of Tashkent International University of Chemistry, PhD, associate professor

Authors

  • Rustamova Manzura Mirkamalovna TerDU

Keywords:

gaming technologies, interactive lessons, community, ethics, rules, abilities, modern education, educational process, preschool age, cognitive interest, worldview, abilities, creative activity, motivation, individualization, comfortable emotional environment, effective method

Abstract

The article describes the features of interactive lessons using gaming technologies from a scientific and theoretical point of view. The article also discusses the use of interactive technologies, increasing the motivation and individualization of teaching children, the development of their creative abilities, speech activity, the ability to accept ethical norms and rules in teamwork

References

Артемева О. А., Макеева М. Н. Система учебно-ролевых игр профессионалной направленности. — Тамбов: Тамб. гос. техн. ун-т, 2007. — 208 с.

Василева Т. В. Игровые и творческие задания как способ формирования профессионалных компетенций [Электронный ресурс] // Бесплатная интернет-библиотека. — Режим доступа: http://pdf.knigix.ru/21filologiya/183946-1-igri-tvorcheskie-zadaniya-kak-sposob-formirovaniya- professionalnih-kompetenciylektor-prepodavatel-kafed.php.

Войтов А. Г. История и философия науки: учеб. пособие для аспирантов. — М.: Дашков и К, 2004. — 692 с.

Дзюба Е. В., Массалова А. Э. Психолого-педагогические, социокултурные и методические основы преподавания русского языка как неродного / иностранного // Филологический класс. —

— № 49. — С. 41-47.

Ермолаева М. Г. Игра в образователном процессе: метод. пособие. — 2-е изд., доп. — СПб.: АП- ПО, 2005. — 112 с.

Кашлев С. С. Интерактивные методы обучения. — М.: ТетраСистемс, 2013. — 224 с.

Published

2025-01-05